zaterdag 14 maart 2015

Catrice Ultra Stay & Gel Shine base en top coat

Ja eindelijk na al die dagen weer een artikel! Afgelopen maandag vertelde ik al dat ik mij niet zo heel erg lekker voelde. Op dit moment voel ik mij nog niet helemaal top, maar gelukkig wel weer goed genoeg om wat te kunnen schrijven. Een paar weken geleden kocht ik al wat nieuwe producten van Catrice waaronder deze Ultra Stay & Gel Shine top en base coat. Catrice beloofd dat deze ervoor zullen zorgen dat je nagellak tot wel acht dagen langer op je nagels blijft zitten en daarnaast ook nog eens een mooie gel glans geeft. En dat allemaal zonder het gebruik van een lamp. Mijn nieuwsgierigheid was dan ook gelijk gewekt. Inmiddels heb ik ze uitgebreid getest en vandaag vertel ik jullie of Catrice haar beloftes nakomt.

Op de achterkant van beide lakken is te lezen hoe je het kan gebruiken. Helaas staat er geen Nederlandse uitleg op, maar gelukkig wel een Engelse en Duitse. Het zijn in totaal drie stappen die je moet volgen. Stap 1 is een laag aanbrengen van de Base coat op je nagels, Stap 2 breng je je favoriete Catrice nagellak aan en bij Stap 3 breng je een laag van de Top Coat aan op je nagels. Zoals ik al in de intro vertelde heb je geen lamp nodig bij deze gellak. Je kan ze gewoon laten drogen zoals je altijd doet.

Dit is stap 1 oftewel de Base Coat. Zowel het doosje als het potje zelf zijn heel simpel. Ze hebben een witte kleur met zwarte letters erop. Deze Base Coat zorgt ervoor dat je nagels sterker zullen worden, beschermt tegen afbreken/afbrokkelen en dat de nagellak langer zal blijven zitten.

De substantie van de base coat vond ik vrij apart. Het is namelijk vrij dik en zelfs een beetje stroperig te noemen. Toch smeert die wel fijn uit over de nagels, maar houd er wel rekening mee dat het een vrij dikke laag zal zijn. Echt zuinig in gebruik kan ik hem daarom niet noemen. Alleen hoe snel die precies op zal gaan kan ik helaas niet vertellen. Het potje is namelijk volledig wit waardoor je niet kan zien hoeveel er nog inzit.  

Tussendoor is het tijd voor stap 2 waarbij je je favoriete Catrice nagellak aanbrengt en dan ga je door naar de volgende stap. Dit is stap drie en dat is de Top Coat. Deze zal ervoor zorgen dat de houdbaarheid van de nagellak nog meer verlengd wordt en dat er een mooie gel glans over je nagellak zal komen.

De substantie van de Top Coat kan ik eigenlijk niks anders over zeggen als dat deze precies hetzelfde is als wanneer je een normale top coat zou gebruiken. De glans die je erdoor krijgt op je nagels is wel heel erg mooi. Daarnaast voel je ook dat je nagellak sterker aanvoelt als deze top coat eenmaal opgedroogd is. En dan nu het belangrijkste. Blijft je nagellak echt zoveel langer zitten?

Deze foto is van de eerste dag net nadat ik de top en base coat had aangebracht. De kleur die ik als stap twee heb gebruikt is 86 (S)wimbledon. Deze kleur is ook nieuw aan het Catrice assortiment toegevoegd.

Na drie dagen plaatste ik deze foto op Instagram. Ik kon nog nergens een beschadiging of chip vinden. Voor mij was dit al het punt waarbij het langer op de nagels bleef zitten dan gewone nagellak. Deze begint namelijk bij mij vaak al na twee dagen te chippen of beschadigen.

Na zes dagen moest ik toch de eerste beschadigingen waarnemen. Ik weet niet of het op de foto heel erg goed te zien is, maar bij de tip van de nagel van mijn wijsvinger is de nagellak eraf en ook bij de tip van mijn pink begon het al een beetje. Voor de rest zag de nagellak er nog wel prima uit, maar helaas heeft het bij mij die beloofde acht dagen verlenging niet gehaald.

Ben ik teleurgesteld dat het maar zes dagen goed bleef zitten? Nee dat zeker niet! Als ik naga dat normale nagellak vaak maar twee dagen perfect blijft zitten bij mij, dan is zes dagen heel erg lang. Ik had om eerlijk te zijn ook niet verwacht dat het echt tot acht dagen langer op je nagels zou blijven zitten. Het enige minpunt wat ik wel kan bedenken is dat de top coat toch wel heel erg dik is en daardoor ook niet zuinig in gebruik is. Daarnaast had ik ook graag gezien dat de onderkant van het potje niet wit was gemaakt zodat ik kan kijken hoeveel nagellak er nog precies inzit. De droogtijd van de base coat is iets langer als normaal, maar de top coat droogt wel ontzettend snel. Dat het trouwens alleen bij Catrice nagellak gebruikt kan worden is niet waar. Ik heb het zelf ook al gebruikt bij o.a. Ciaté nagellak en dat gaat ook prima.

Als je geen zin hebt in het gedoe van lampen gebruiken voor het aanbrengen van een gel nagellak of je wilt gewoon even wat langer een kleurtje op je nagels houden met ook nog eens een prachtige glans, dan zou ik je zeker deze base en top coat aanraden.

De Catrice Ultra Stay & Gel Shine base en top coat zijn o.a. te koop bij Kruidvat voor €3,59 per stuk

Zouden deze producten iets voor jou zijn of sla je ze toch maar liever over?

Veel Liefs,
Lies