dinsdag 12 mei 2015

Tweedehandse boeken shoplog

De afgelopen 1,5 maand heb ik zo'n beetje overal tweedehandse boeken vandaan gehaald. Zo heb ik even rondgekeken op de kleedjesmarkt met Koningsdag en bij verschillende kringloopwinkels, maar ook via Marktplaats kwam ik een aantal boeken tegen. Vandaag leek het mij daarom leuk om in een shoplog te laten zien welke boeken ik allemaal aan mijn collectie toe heb kunnen voegen. Kijk snel verder.......

Het leven van Pi - Yann Martel
De film had ik al eens gezien van dit boek. Toen ik hem dan ook tegenkwam met Koningsdag moest ik hem meenemen. Ik ben benieuwd of het boek net zo mooi of misschien zelfs wel mooier is als de film. Voor dit boek heb ik €1,00 betaald.

The Secret - Rhonda Byrne
Al een tijdje was ik benieuwd naar het The Secret boek. Ik twijfel alleen wel altijd of het wel echt iets voor mij is. De normale prijs vond ik daarom ook veel  te duur voor een boek die ik op de gok zou kopen. Met Koningsdag kwam ik hem voor €1,00 tegen en besloot hem daarom toch maar eens mee te nemen en een kans te geven.

Het vervloekte huis - Marian van der Heiden
Dit boek kende ik eigenlijk nog helemaal niet, maar na het lezen van de achterkant was ik er toch wel benieuwd naar. Ik nam hem daarom mee voor €1,00.

The Vampire Diaries deel 1 t/m 7 - L.J. Smith
Inmiddels heb ik alle seizoenen van de serie al gezien en moet ik toch stiekem wel toegeven dat ik er behoorlijk verslaafd aan ben geraakt. Toen ik bij de kringloopwinkel drie delen tegenkwam van de boeken, nam ik ze gelijk mee. Welke delen het waren wist ik niet, maar thuis aangekomen bleken het deel 1&2, 6 en 7 te zijn. Gelukkig vond ik via Marktplaats de tussenliggende delen. Ik kan dan ook niet wachten om er in te beginnen. Deze boeken kocht ik allemaal voor €2,00 en €2,50 per stuk.

Tunnels & Dieper - Roderick Gordon & Brian Williams
Diegene waarvan ik ook een aantal Vampire Diaries boeken kocht via marktplaats had nog een heleboel andere boeken te koop staan. Daar zaten ook deze twee boeken uit de Tunnels serie tussen. Hier had ik al vaker positieve reacties van gehoord. Helaas zijn van het eerste deel een paar bladzijden van het eerste hoofdstuk los, maar gelukkig is die wel compleet. Deze boeken kocht ik voor €2,50 per stuk. 

Het huis van de nacht deel 1 t/m 4 - P.C. Cast & Kristin Cast
Nog twee boeken die ik bij dezelfde verkoper van Marktplaats kocht. Deze boeken wou ik al een tijdje kopen, maar ben blij dat ik er nog even mee gewacht had. Nu kon ik ze via Marktplaats namelijk voor €2,50 per stuk kopen wat toch wel heel veel scheelt met de nieuwprijs.

Moederkruid & Dochter van Eva - Carry Slee
De boeken van Carry Slee heb ik als kind zoveel gelezen en blijf ze erg mooi vinden. Dit waren alleen altijd de jeugdboeken van haar die ik dan las. Toen ik dan deze bundel van haar tegenkwam bij de kringloop met Moederkruid en Dochter van Eva vond ik het toch wel leuk om ook de boeken voor volwassenen die zij geschreven heeft eens een kans te geven.  Ik nam deze dan ook mee voor €1,50.

De Windzanger deel 1 t/m 4 - Megan Lindholm (Robin Hobb)
Een tijdje geleden kocht ik al eens het tweede en vierde deel in de hoop dat ik de andere delen ook een keer tegen zou komen. Het heeft een tijd geduurd, maar eindelijk kwam ik ze op Marktplaats tegen. Ik moest alleen helaas wel het tweede deel er weer bijkopen die ik nu dan ook dubbel heb, maar nu kan ik wel eindelijk in deze serie beginnen. Voor deze boeken allemaal samen was ik rond de 17 euro kwijt.

Dit waren alweer alle boeken die ik toe heb kunnen voegen aan mijn verzameling. Van de series die ik nu nog niet compleet heb hoop ik nog wel snel eens de andere delen te vinden. Al ben ik voor nu al heel erg blij met de boeken die ik nu heb kunnen vinden en zeker als ik kijk naar de prijzen de ik ervoor betaald heb. Binnenkort ga ik in ieder geval al wel weer op boekenjacht. Volgende maand komt namelijk het Boekenfestijn hier in Apeldoorn waar ik heel erg naar uitkijk om daar rond te snuffelen. Mocht ik daar nog leuke boeken tegenkomen, dan zullen die ook zeker weer voorbij komen in een artikel.

Zitten er boeken tussen die jij al gelezen hebt of nog graag zou willen lezen?

Veel Liefs,
Lies